Κλέβουν 12 λεπτά/λίτρο στη βενζίνη

Εκτύπωση

kafsimaΣε έξαρση βρίσκεται η καταδολίευση της αντλίας, όπως υποστηρίζουν στελέχη του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας.

Οι οδηγοί στα 50 λίτρα, με τιμή βενζίνης στο 1,77 ευρώ το λίτρο, χάνουν γύρω στα 6 ευρώ. Στον αντίποδα, ένα πρατήριο που πουλά κατά μέσον όρο 5.000 λίτρα την ημέρα ή 150.000 τον μήνα, αν κλέψει στην αντλία θα κερδίσει μέχρι και 18.000 ευρώ μηνιαίως, αδήλωτα και αφορολόγητα...

Σούπερ κλοπή... από το 30% των βενζινάδικων. Πειράζουν... το λογισμικό των αντλιών κλέβοντας μέχρι και 12 λεπτά στο λίτρο στην αμόλυβδη από τους οδηγούς των ΙΧ. Ενας επιτήδειος πρατηριούχος μπορεί να κερδίσει ακόμη και 18.000 ευρώ τον μήνα.

Σε έξαρση βρίσκεται η καταδολίευση της αντλίας, όπως υποστηρίζουν στελέχη του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, καθώς βενζινοπώλες λόγω της μεγάλης πτώσης της ζήτησης, 30% σε σχέση με το 2009, και της απουσίας ελέγχων, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να κερδοσκοπήσουν σε βάρος των καταναλωτών.

Παράγοντες του ΣΕΕΠΕ εκτιμούν μάλιστα ότι το 30% του διακινούμενου όγκου καυσίμων διοχετεύεται από «πειραγμένες» αντλίες.

Οι οδηγοί που θέλουν να βάλουν αμόλυβδη βενζίνη στο ρεζερβουάρ τους χρεώνονται από 3,5% μέχρι και 7% επιπλέον ποσότητα από την πραγματική που πληρώνουν. Αυτό σημαίνει ότι ένας καταναλωτής χάνει μέχρι και 12 λεπτά το λίτρο. 'Η στα 50 λίτρα που γεμίζει, με τιμή βενζίνης στο 1,77 ευρώ το λίτρο, χάνει γύρω στα 6 ευρώ.

Στον αντίποδα, ένα πρατήριο που πουλά κατά μέσον όρο 5.000 λίτρα την ημέρα ή 150.000 τον μήνα, αν κλέψει στην αντλία θα κερδίσει μέχρι και 18.000 ευρώ μηνιαίως. Χρήματα τα οποία είναι αδήλωτα και αφορολόγητα...

Οι επιτήδειοι βγάζουν τα κέρδη αυτά παρεμβαίνοντας στη λειτουργία των αντλιών (με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς ή στο λογισμικό). Η ανίχνευση της ελλειμματικής παράδοσης είναι σχεδόν αδύνατη για τον καταναλωτή και ιδιαίτερα δύσκολη για τις αρχές. Ο ΣΕΕΠΕ για την αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων ζητά:

Χορός... νοθείας

Σε έξαρση βρίσκεται και η νοθεία στα καύσιμα. Όπως καταγγέλλουν στελέχη του ΣΕΕΠΕ, το τελευταίο διάστημα υπάρχει αύξηση της λαθρεμπορίας στα πρατήρια υγρών καυσίμων με την προσθήκη στη βενζίνη και άλλων ουσιών. Τέτοιες είναι η μεθανόλη, η τολουόλη, οι διαλύτες και χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια. Η μεθανόλη εισάγεται ατελώς και χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία και στην παραγωγή βιοντίζελ. Μάλιστα είναι δύσκολο να εντοπιστεί από τα συνεργεία ελέγχου.

ΕΘΝΟΣ

Share