Με ποια κριτήρια επιλέγετε φροντιστήριο για το παιδί σας?

Εκτύπωση

mathimataΣυχνά για την επιλογή φροντιστηρίου ως μόνο κριτήριο χρησιμοποιείται η γνώμη γνωστών και φίλων. Όμως η κάθε μία από αυτές τις γνώμες είναι υποκειμενική και αφορά διαφορετικούς μαθητές.
Η κάθε μια από αυτές τις γνώμες συνήθως επηρεάζεται από συναισθήματα, προσωπικά κριτήρια και αντιλήψεις και δυστυχώς κάποιες φορές από συγκεκριμένα συμφέροντα αυτού που την εκφράζει. Είναι σημαντικό αυτός, που έχει την ευθύνη της επιλογής φροντιστηρίου (γονιός ή μαθητής), να χρησιμοποιήσει ένα σύνολο κριτηρίων και φίλτρων και αφού έρθει σε επαφή και συνομιλήσει με υπεύθυνους και αρμόδιους ανθρώπους, να αποφασίσει έχοντας πλέον σχηματίσει την δική του άποψη.
Παρακάτω παραθέτουμε κάποια κριτήρια .
1.Να υπάρχει κεντρικός συντονισμός και χάραξη στρατηγικής για τον κάθε μαθητή με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η μέγιστη απόδοση επιτυγχάνεται όταν ο μαθητής παρακολουθεί στον ίδιο χώρο πακέτο μαθημάτων έτσι ώστε :
Όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν να έχουν ίδια εκπαιδευτική φιλοσοφία και να συντονίζονται μεταξύ τους
Η διεύθυνση του φροντιστηρίου ως σύμβουλος του μαθητή χαράζει τη στρατηγική
Η επιτυχία σε ένα μάθημα να μην είναι σε βάρος των άλλων μαθημάτων

2.Να υπάρχει κεντρικός έλεγχος και καθοδήγηση
Η διεύθυνση του φροντιστηρίου:
Να ελέγχουν διαρκώς την ποιότητα της διδασκαλίας, την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων της ύλης και την εφαρμογή σωστής παιδαγωγικής προσέγγισης
Να εκπονούν σχέδια μαθήματος σύμφωνα με τα οποία γίνεται η διδασκαλία

3.Σεβασμός και ενδιαφέρον για κάθε μαθητή Ο σχεδιασμός και η φροντίδα να γίνεται για κάθε μαθητή και όχι μόνο για όσους έχουν ήδη πολύ καλές επιδόσεις .
 Ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τους δικούς του στόχους .
 Πρέπει ο κάθε μαθητής να βοηθηθεί να μάθει να εργάζεται μεθοδικά και να ξεπεράσει τις ατομικές δυσκολίες.

4.Ποιοτική και οργανωμένη δουλειά με επαγγελματική ευθύνη, αξιοπιστία και συνέπεια
5. Πρόγραμμα διαγωνισμάτων σε συνθήκες εξετάσεων
Τα διαγωνίσματα σε συνθήκες εξετάσεων, που γράφονται όλη την χρονιά στους χώρους του φροντιστηρίου, είναι βασικό και απαραίτητο στοιχείο ώστε ο μαθητής να οδηγηθεί με εμπειρία και ετοιμότητα στις εξετάσεις.
Τα διαγωνίσματα πρέπει να γράφονται με πρόγραμμα και όχι ευκαιριακά και να είναι σε αριθμό ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθήματος .
6. Ομοιογενή και ολιγομελή τμήματα
Βασική προϋπόθεση για την σωστή λειτουργία του τμήματος είναι οι μαθητές που συμμετέχουν να έχουν το ίδιο γνωστικό επίπεδο.
7.Ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων χωρίς απώλειες χρόνου και στον ίδιο χώρο
Ο μαθητής έχει τις λιγότερες δυνατές απώλειες χρόνου γιατί το πρόγραμμά του είναι συνεχόμενο, χωρίς ενδιάμεσα κενά, χωρίς αναβολές, χωρίς να περιμένει τον καθηγητή και πάντα στον ίδιο χώρο .
8. Ειλικρινής και εύστοχη ενημέρωση
 Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για κάθε μαθητή να δοθεί έγκαιρα εκτίμηση - πρόβλεψη των επιδόσεών του στις Πανελλήνιες εξετάσεις .
9. Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Να υπάρχει τμήμα επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε:
 Να ενημερώνει τους μαθητές
 Να βοηθάει τους μαθητές να σκεφτούν και να αποφασίσουν

10. Σύγχρονοι χώροι - Εκπαιδευτικό περιβάλλον με αξίες
 Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το φροντιστήριοείναι και αυτό ένας φορέας παιδείας.
 
Το σύγχρονο περιβάλλον και οι υποδομές στις νέες τεχνολογίες είναι απαραίτητες.

Share