A1.jpg                 A_2.jpg                                                                 

theoni.jpg  

antilogosnews.gr_e_media_-_Αντιγραφή.jpg

kosta-famissi-hotel-L.3_-_Αντιγραφή.gif

polizos.gif

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Καλαμπάκα

psistiri.gif

skepsoudiaforetika.gif

Antilogos200.jpg

antilogos-bunn.gif

rousanou.jpg

A+ R A-

Ένας Καρδιτσιώτης στον Αρκτικό Κύκλο

E-mail Εκτύπωση PDF

lappas-ntalika1Τη δύσκολη δουλειά του οδηγού νταλίκας στις επικίνδυ-νες συνθήκες του Αρκτικού κύκλου αναδεικνύει σε ρεπ-ορτάζ της η ιστοσελίδα 4drivers.gr Ανάμεσα στους...

επαγγελματίες οδηγούς και ένας Καρδιτσιώτης, ο 43χρονος Τάσος Λάππας.
Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ:
Ο 43χρονος Τάσος Λάππας είναι ο μόνος Έλληνας οδηγός νταλίκας που διασχίζει το περιβόητο Ice Road και εξηγεί στο 4Drivers την εμπειρία, το ρίσκο και το χρήμα που συνεπάγεται η ζωή στο απόλυτο λευκό.
Όσο έπαιρνα τη συνέντευξη στον κ. Λάππα απ' την ασφάλεια του γραφείου μου, ο ίδιος οδηγούσε. Μιλούσαμε ιντερνετικά όσο αυτός ήταν στο τιμόνι της μήκους 26 μέτρων νταλίκας του. Σ' ένα ακόμα δρομολόγιο. Απ' το Yellowknife του Καναδά ως και τον Αρκτικό Κύκλο, πεντακόσια χιλιόμετρα βόρεια, στα ορυχεία διαμαντιού και χρυσού.
Σ' αυτούς τους δύο μήνες, όταν οι λίμνες παγώνουν και μόνο τότε μπορεί να υπάρξει η πρόσβαση, γίνεται η τροφοδοσία των ορυχείων σε καύσιμα, εκρηκτικές ύλες, τσιμέντο σε σκόνη, γεννήτριες, ο,τιδήποτε μπορείς να φανταστείς.
Όσο ήμουν στο καλοριφέρ, αυτός ήταν στην καμπίνα του φορτηγού.
Η εξωτερική θερμοκρασία, όπως φαίνεται και στο screen shot του κινητού του, ήταν -25 βαθμοί. Αλλά, όπως μου εξηγεί, αυτό που πάντα κοιτάζεις είναι η ένδειξη ''Real Feel'' που, εκείνη τη στιγμή, έδειχνε άλλους δέκα κάτω. Μείον 35...
Μόνος στο χιονισμένο τοπίο αλλά μου κάνει εντύπωση πόσο ευδιάθετος, με ταμπεραμέντο ανθρώπου που δεν ''μασάει'' και προσιτός είναι.
Αυτός ήταν ο διάλογος που επακολούθησε.
.Πώς πήρατε την απόφαση να φύγετε για να οδηγείτε στην άλλη άκρη του πλανήτη;
Αφενός ήταν η κρίση και τα πράγματα δυσκόλευαν. Αφετέρου ήταν η προηγούμενη εμπειρία μου. Απ' το στρατό ήμουν οδηγός βαρέου οχήματος και την υπόλοιπη ζωή μου την πέρασα πίσω από ένα τιμόνι. Ταξί, οδηγός στα ΚΤΕΛ, νταλίκες.... Πάντως η επιλογή του Καναδά, ως βάση και συγκεκριμένα στην Alberta, σχετίστηκε και με το ότι έχω γεννηθεί εδώ κι έχω το διαβατήριο. Απ΄τα τρία μου χρόνια μεγάλωσα Ελλάδα.
.Πώς είναι η ζωή ενός οδηγού νταλίκας που πηγαινοέρχεται σε ένα τόσο απομονωμένο μέρος;
Είναι δύσκολη, όντως. Ατέλειωτα χιλιόμετρα μες' το χιόνι και το Ice Road.
.''Ice Road''; Έτσι λέγεται μια σειρά στα καλωδιακά...
Αυτό ακριβώς είναι. Έτσι λέγεται ο δρόμος πάνω απ' την παγωμένη λίμνη και διαρκεί απ' το τέλος Γενάρη ως αρχές Απριλίου. Κινούμαστε πολύ αργά, από 10 έως 25 km/h.
.Πάνω στη λίμνη οδηγείτε;
Ναι. Κανονικά πρέπει ο πάγος να ΄χει πάχος ένα μέτρο. Τουλάχιστον, για να αντέχει τη βάρους 63 τόνων νταλίκα μου. Πέρυσι, για παράδειγμα, που ο χειμώνας ήταν πιο ήπιος, ο πάγος είχε πάχος κάποια ογδόντα εκατοστά, δεν άντεξε, έσπασε, και δυο νταλίκες έπεσαν μέσα.
.Ακούγεται τρομακτικό. Και τι έγινε;
Σώθηκαν. Αλλά είναι επικίνδυνο. Ακόμα κι αν καταφέρεις να βγεις απ΄την νταλίκα, πρέπει μέσα σε πέντε λεπτά να 'χεις προλάβει να βγάλεις τα βρεγμένα σου ρούχα και να 'χεις μπει σε άλλο αυτοκίνητο για να μην πεθάνεις απ΄το κρύο. Για αυτό το λόγο, ξεκινάμε κονβόι τεσσάρων φορτηγών κάθε είκοσι λεπτά σε απόσταση περίπου 500 μέτρων μεταξύ του καθενός φορτηγού. Όχι όμως πιο κοντά, για να μη δέχεται μεγαλύτερη πίεση ο πάγος της λίμνης.
.Τι επιπλέον δυσκολίες υπάρχουν πέραν του θρίλερ;
΄Οτι πρέπει, εκτός από οδηγός, να είσαι και μηχανικός. Φαντάζεσαι να σου χαλάσει το όχημα και να μη ξέρεις να το φτιάξεις; Πρέπει να ξέρεις να αλλάξεις ιμάντα, να αλλάξεις κολάρα και ό,τι άλλο χρειάζεται για να συνεχίσεις το δρόμο σου. Όσον αφορά τα τυπικά, πρέπει, φυσικά, να ξαναπεράσεις όλες τις εξετάσεις για δίπλωμα. Εδώ, δεν ισχύει το ευρωπαϊκό και πέραν του ότι είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις, πρέπει να υπολογίσεις πως χρειάζονται κάποια 4.000-5.000 δολάρια Καναδά για να πάρεις το δίπλωμα της κατηγορίας ΑΖ, όπως απαιτείται για τη δικιά μου νταλίκα.
.Μιας και μιλάμε για χρήματα, επιτρέπεται να ρωτήσω για τι όφελος μιλάμε;
Υπολογίζει κανείς γύρω στα 900 δολάρια Καναδά το δρομολόγιο. Τα πολλαπλασιάζεις με τα, περίπου, 12 δρομολόγια το μήνα και βγάζεις το νούμερο. Το οποίο, ωστόσο, επειδή στον Καναδά προκαταβάλλονται όλοι οι φόροι και οι κρατήσεις, καταλήγει σε κάποια €5.000 τον μήνα. Εκεί είσαι, για φέτος τουλάχιστον, που είναι πεσμένα κατά 50% τα χρήματα σε σχέση με πέρυσι λόγω της κρίσης και λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου.
.Πόσα χρόνια κάνετε αυτή τη δουλειά εκεί;
Πλέον, είμαι απ' το 2012.
.Υπάρχει άλλος Έλληνας εκεί;
Δυστυχώς, όχι. Αν και θα 'θελα πολύ. Πού ξέρεις, όμως; Μπορεί κάποιος συνάδελφος να διαβάσει το άρθρο, να επικοινωνήσει μαζί μου και να μάθει περισσότερα, αν ενδιαφέρεται.
.Τελευταία ερώτηση, γιατί, ως γνωστόν, ''μην ομιλείτε στον οδηγό''. Γιατί το κάνατε; Ο βαθύτερος λόγος....
Το Ice Road είναι για μένα σαν την απόλυτη πρόκληση. Η μέγιστη δοκιμή. Ως οδηγός. Αλλά και ως άνθρωπος.

 

Πηγή: 4drivers.gr

lappas-ntalika2

vamal.gif

Faltakas_256.jpg

gkekas1_Αντιγ.jpg

1vlahakia.jpg

1vlahakia_001.jpg

2vlahakia.jpg 

aliagas_copy.jpg

Manaviko_Fillipas_Ntina__gia_6_mines.jpg

 Vainas2.png

 Vaina.png

selfhelpbanner.gif

 

Μεινετε Συνδεδεμενοι

twitter-30facebook-30 Skype Me™! Contact-Us

 Ο antilogosnews.gr είναι πιστοποιημένο μέλος του eMEDIA original_200.jpg (Μητρώο OnLine Media) υπό την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με Αριθμό Μητρώου 14054.

--Απαγορεύεται η αναδημοσίευση & ανάρτηση των άρθρων που υπάρχουν στον ιστότοπο www.antilogosnews.gr χωρίς την γραπτή άδεια του αρθρογράφου ή του διαχειριστή του ιστοτόπού μας. Σε περίπτωση που πραγματικά επιθυμείτε να προβείτε σε τέτοια κίνηση, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας που υπάρχει στον ιστότοπό μας, ή τηλεφωνικά. Όλα μας τα άρθρα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των αρθρογράφων και του διαχειριστή, και θα σας παρακαλούσαμε όπως σεβαστείτε την δουλειά και τον χρόνο που αφιερώνουμε για την  ενημέρωσή σας. Σας ευχαριστούμε.

Υπεύθυνη: Σκαρλάτου Σοφία Αικατερίνη Τηλ.&Fax :2432 400 094Επικοινωνία (Θεοδόσης) Κιν.: 698 24 94 413 -

e-mail: antilogos.news@gmail.com